Alla inlägg under januari 2021

Av C. B - 2 januari 2021 01:11

Nytt år nya tag.....

Jag tänker inte avge några nyårslöften, kommer inte hålla dem iaf.

I maj gick jag med i Viktväktarna för att lära mig äta ordentligt och har sen dess gått ner 14kg. Jag hade hoppats på några kg till men kroppen har bestämt sig för att stå still i över 3 månader. I december bestämde jag att det är jul, nyår och jag får äta vad jag vill. Vid invägning 1/1-21 blev det +/-0. Bra iofs...nu tar jag nya tag, förhoppning att tappa ytterligare 14kg till sommaren.

2020 har varit udda.. men under hela jobba hemma perioden (sen mars) + att inte vistas ute om inte nödvändigt så inser jag att mitt normala liv är ett "pandemi-liv" rätt trist, ensamt och hemmabundet. Ser inte hur det skulle ändras under 2021... det är väl så jag är. Nu har det dessutom gått så många år att jag kan inte umgås med folk... jag vet inte vad man säger eller pratar om... och jag har ju liksom inget nytt att komma med....

Sen 18 december har jag varit arbetsbefriad....I o m att jag ska sluta och inte har några nya arbetsuppgifter känns det rätt OK, slipper ju sitta inloggad och sitta av arbetsdagen. Å andra sidan börjar jag ha panik.... tänk om jag inte hittar ett nytt jobb!! Då får vi planera flytta till en 1a el dyl i nått skabbigt område med låga hyror typ, det är inte ens en överdrift. Utan inkomst går vi under..... Lite lätt ångest, panik och stress över detta. Inte speciellt bra för mitt inte så stabila psykiska tillstånd som det är....

Vad kan jag se framemot under detta året... vad kan jag göra för att ändra min situation....vad kan jag göra för att ändra mitt inrutade beteende...
Många frågor snurrar, disciplin... Ja det har fungerat så bra hittills.
"Varför göra idag det jag kan skjuta upp till en anna dag"... behöver nån som pushar på... som orkar med mig. Jag är inte enkel...hade det varit skitenkelt att bryta vanor och beteenden så hade jag nog redan gjort det. Jag vet bara inte hur jag ska ändra MIG....

Aja, snart 50år, vem bryr sig egentligen. Varför tar jag åt mig om vad folk tycker och säger om tjockisar, skrattar, pekar finger och gör narr.
Gärna männen i nära omgivning som jag då antar tycker samma om mig då de tycker så om andra...Varför blir jag ledsen, jag har satt mig så jag får väl skylla mig själv. De ska ha smala sexiga flick som de ka dräggla över, fantisera om, då duger man. Eller?

Tankarna hoppar fram och tillbaka hit och dit. Gärna på natten då sömnen uteblir.

2021 få se vad du för med dig. Blir det bättre än 2020? 364 dagar kvar att utforska.... Time will tell....

Ovido - Quiz & Flashcards