Alla inlägg under januari 2020

Av C. B - 15 januari 2020 09:45

 


2020 - Nytt år - Nya möjligheter. Ett blankt blad som bara väntar på att fyllas med minnen, upplevelser och erfarenheter.... Igen. Samma år samma visa samma tankar. I ÅR ska jag......


Jag vill träna men kommer inte iväg, jag vet inte hur jag fysiskt ska göra. "Bara gå" " Du vill inte tillräckligt mycke" osv.. JO jag vill men jag skäms, skäms över att vara jag, hur jag ser ut hur dåkig kondition jag är i hur jag rör mig och för mig osv osv osv... Det går inte komma över och att bara få nertryckt i halsen att "vil man så går det" osv gör inte saker bättre.


Går inte förklara heller för ingen lyssnar. Det är enkelt: Går man inte vill man inte tillräckligt...Det är så världen funkar. Man får inte ha issues eller andra mörka områden inom sig som sätter käppar i hjulet så man inte kommer vidare.


Jag skulle behöva en PT.. någon so sätter upp ett program att följa och som håller koll på mig, men för att fixa detta måste man ju vara minst miljonär och men min/våran urusla shitty ekonomi så finns det inte på världskartan. Jag har försökt fråga förut folk jag känner och som jag vet tränar mycke om hjälp men ingen har tid ork eller lust eller tränar på samma gym som jag så... = 0 hjälp.


Jag går upp i vikt massro, det bara ökar och ökar för varje kilo stänger jag in mig mer och mer och skäms för uppgången. Ju mer jag sitter still ju mer äter jag och ju mer mår jag dåligt.. jag kommer inte ur det här j*la ekkorhjulet jag tråklat mig in i.

Jag har värk mycke värk och jag vet att allt jag gör ger värk men att inte göra något ger inte mindre värk heller.... Jag har kommit till sans med att jag inte kommer bli bättre, nu måst ejag bara försöka må så bra jag kan med den värk jag har och hitta vägar för att både jobba, kunna göra saker på fritidan och ändå hinna vila så jag kan leva.


BAra en sån enkel sak som att gå till jobbet, 2,8km... piece of cake, men inte ens det klarar jag av... jag är fast besluten ändå tills jag tar på mig jackan då blir det bussen iaf... eller bilen... SÅÅÅÅ JÄVLA KASST!!!!!


Måste ta tag i mitt liv... på nått sätt... men huuuur... HUR kommr jag vidare... hjälp....     


Ovido - Quiz & Flashcards