Alla inlägg under september 2020

Av C. B - 4 september 2020 12:56

 

I tisdags bara så där från ingenstans via ett sk All people meeting informerades vi om att vi nu ska bli varslade. 15% av fastanställda och ett stort antal konsulter. MBL förhandligar med facket ska sättas igång och en LÅNG olidlig väntan för att få veta om jag blir kvar eller får gå.


Min arbetsgivare ska omorganisera, de ska göra ett kompetensskifte som det så fint heter och då blir flertalet övertaliga.

Är jag en av dem? Jag liksom många andra känner nog att vi inte sitter så säkra på våra positioner.

Vad kommer hända nu?!

Kommer jag att hitta något nytt jobb, vem vill ha en a-lös projektledare i dessa tider.

I kölvattnen efter andra stora Automotiveföretag där flera hundra/några tusen redan blivit arbetslösa ska vi nu ut och slåss om de obefintliga jobben.


Ont i magen, och om jag inte hade problem med sömnen så är det inget mot nu, så fort jag lägger mig ner så kommer tankarna, hur ska jag plannera för framtiden, kommer jag att ens ha pengar i månaden så jag kan klara de utgifter jag har nu? Bil? Komemr jag ens kunna åka buss?

Snabbt uträknat på Unionens hemsida så inser jag ju att jag bara kommer få en bråkdel av min lön i A-kassa. Det täcker inte ens mina utgifter.

Måste vi flytta?

Var hittar vi ett billigare boende i ett säker område som jag tryggt kan gå ut i när mörkret faller......

Jag är så orolig, tårarna rinner och jag har halv panik.


Samtidigt... sitt ner i båten, allt kommer bli bra, klart jag får vara kvar... ELLER? ELLER?!


Årets julklapp på jobbet: GOD JUL - Du har blivit uppsagd X månaders uppstid. Lycka Till!

Känner att jag klara mig utan julklapp iår   


Jag vet inte vart jag ska vända mig... inga extra jobb inga extra inkomster att räkna med.

Min värk  blir inte bättre av att jag inte mår bra psykiskt och jag som trodde jag hade kontroll på min depression & min ångest inser nu att det hölls ihop med en tunn tunn sytråd som nu gått all världens väg.

Jag faller och vet inte vad jag kommer landa på, fötterna, platt på magen eller på huvudet. 

Kommer jag att överleva?

Vad händer härnäst?








Ovido - Quiz & Flashcards