Direktlänk till inlägg 23 mars 2019

Walk alone

Av C. B - 23 mars 2019 23:12

Lördag igen.
Efter ett par timmar i Scandinavium omgiven med underbara publikvärdsvänner ( bekanta) så kommer man hem till en tyst och tom lägenhet ( F jobbar såklart). Klockan är inte mycket men det enda som finns att se fram emot är att få gå och lägga sig så dagen tar slut. Som vanligt är mitt lördagskvälls nöje att sitta i soffan och glo på TV eller städa... jag VILL inte städa mer, vill inte tvätta vill inte sitta och glo på ingenting ensam igen...

Sitter och scrollar FB och Instagram och ser allt folk gör med sina vänner. En liten del av mig är avundsjuk på det en annan del orkar inte bry sig, fast jag uppenbarligen gör det. F jobbar alla helger så det är svårt att göra något ihop då han inte är hemma. Och han är den enda jag har att göra saker med.
Han får förfrågningar hela tiden om att hänga med på än det ena än det andra. Han får oftast tacka nej pga jobbet, men han är iaf efterfrågad.

Oundvikligt så hamnar jag tillbaka i det gamla igen.
Det är mig det är fel på, jag vet inte vad, men nått är det. Jag kan få en lunchförfrågan under en jobbvecka men fritid då finns jag inte. INGEN vill ha med mig på något nånsin.
Så bara krypa ner under täcket, så tidigt som möjligt så ensamheten blir så kort om möjligt. Snart måndag och jobb, och jag kan iaf låtsas att folk tycker att det är trevligt att ha med mig att göra.

???

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av C. B - 11 oktober 2022 23:23

Jag vet inte vart jag ska, vart jag vill, vem jag är.... allt känns bara tomt. Ett stort svart hål som bar blir större. Som att jag inte längre har kontroll. Ilskan har gått över till likgiltighet, som att som inget betyder något längre... att jag ...

Av C. B - 31 augusti 2022 22:44

Höst.... Jag tror sommaren blir kortare för varje år, den ljusa tiden kommer och går innan man hinner blinka.... sjukt jobbigt. När mörkret och kylan kommer så förstärks mina mörka inre demoner och vardagen blir en enda lång kamp att hålla sig över...

Av C. B - 20 juli 2022 05:01

Semester.... 4veckor alldeles ensam.... Ingen att fika med, ta ett glas vin med, umgås med.... F jobbar typ alla dagar. De jag sträcker ut handen mot har egna planer som jag inte passar in i och andra vill bara inte umgås med mig. Vi har me...

Av C. B - 24 juni 2022 00:25

Sommar! Nu kommer den tiden på året jag älskar överallt annat men samtidigt den årstiden som ger mig mest ångest. Jag vill sola, bada vara ute.... Men som jag ser ut nu, tjock.... svullen.. inte fin... så vill jag inte visa mig för någon någonsta...

Av C. B - 27 april 2022 00:20

Dagarna,veckorna månaderna går... Inget händer. Den ena dagen är den andra lik. Jag sover lika lite som förut men alltid så trött att det känns som jag ska kunna somna stående. När jag väl har chansen att sova så går det inte. När jag väl somnar av...

Ovido - Quiz & Flashcards